top of page

Uprawnienie IR(A) SE/ME

Projekt bez tytułu-4.png
mike-petrucci-dI284PFy_pU-unsplash-scaled.jpg.webp
Uprawnienie do wykonywania lotów według wskazań przyrządów IR SE/ME
Uprawnienie IR(A) do wykonywania lotów wg wskazań przyrządów na samolotach jednosilnikowych i wielosilnikowych to świetny sposób na zwiększenie swoich umiejętności lotniczych. Piloci posiadający takie uprawnienie są w stanie lepiej planować swoje loty w oparciu o prognozy pogody oraz wskazania instrumentów. IR SE/ME to przede wszystkim bezpieczniejsze loty oraz zwiększona precyzja lotu.

Wszystkie szkolenia prowadzone są przez certyfikowanym ośrodkiem szkolenia lotniczego ZONDA.aero
Możliwość odbycia szkolenia praktycznego
Bydgoszcz
(Port Lotniczy im. I. J. Paderewskiego)
Lataj bezpieczniej i dokładniej
Mniej odwołanych lotów z powodu pogody
Lepsza komunikacja z kontrolerem
Szkolenie IR/SE + kandydata ubiegającego się o uprawnienie IR/ME posiadającego IR/SE

1. Szkolenie dla posiadacza licencji PPL(A) do IR/SE

Wymagania wstępne: 

• Licencja PPL(A) z ważnym uprawnieniem SEP(L)
• Uprawnienie do wykonywania lotów nocnych zgodne z FCL.81; wpisane do licencji
• Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1 lub 2 (orzeczenie kl. 2musi zawierać informację o braku przeciwwskazań do wykonywania lotów wg wskazań przy-rządów)
• Nalot co najmniej 50 h w lotach nawigacyjnych (przelotach) jako dowódca statku powietrznego (PIC) na samolotach lub śmigłowcach w tym przynajmniej 10 godzin na samolotach
• Potwierdzenie biegłości znajomości języka angielskiego w licencji przed rozpoczęciem Modułu 2 lub pozytywny wynik kontroli umiejętność stosowania języka angielskiego; potwierdzony przez osobę posiadającą min. ICAO lev.4
• Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR(A)

Przebieg szkolenia:

• Samolot – łączny czas programu: 15h
• Symulator – łączny czas programu: 35h
• Łącznie 50h

 

2. Szkolenie dla posiadacza licencji CPL(A) do IR/SE

Wymagania wstępne: 

 Licencja CPL(A) z ważnym uprawnieniem SEP(L)
• Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1
• Potwierdzenie biegłości znajomości języka angielskiego w licencji przed rozpoczęciem Modułu 2 lub pozytywny wynik kontroli umiejętność stosowania języka angielskiego potwierdzony przez osobę posiadającą min. ICAO lev.4
• Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR(A)

Przebieg szkolenia:

• Samolot – łączny czas programu: 10h
• Symulator – łączny czas programu: 30h
• Łącznie 40h

 

3. Szkolenie dla posiadacza IR/SE ubiegającego się o uprawnienie IR/ME

Wymagania wstępne: 

 Licencja PPL(A)/CPL(A) z ważnym uprawnieniem MEP(L)
• Uprawnienie do wykonywania lotów nocnych zgodne z FCL.81; wpisane do licencji – dla posiadacza PPL(A)
• Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1 lub 2 (orzeczenie kl. 2musi zawierać informację o braku przeciwwskazań do wykonywania lotów wg wskazań przy-rządów)
• Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR

Przebieg szkolenia:

• Samolot – łączny czas programu: 2h
• Symulator – łączny czas programu: 3h
• Łącznie 5h

Szkolenie IR/ME

1. Szkolenie dla posiadacza licencji PPL(A) do IR/ME

Wymagania wstępne: 

• Licencja PPL(A) z ważnym uprawnieniem MEP(L)
• Uprawnienie do wykonywania lotów nocnych zgodne z FCL.81 wpisane do licencji
• Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1 lub 2 (orzeczenie kl. 2 musi zawierać informację o braku przeciwwskazań do wykonywania lotów wg wskazań przy-rządów)
• Nalot co najmniej 50 h w lotach nawigacyjnych (przelotach) jako dowódca statku powietrznego (PIC) na samolotach lub śmigłowcach w tym przynajmniej 10 godzin na samolotach
• Potwierdzenie biegłości znajomości języka angielskiego w licencji przed rozpoczęciem Modułu 2 lub pozytywny wynik kontroli umiejętność stosowania języka angielskiego; potwierdzony przez osobę posiadającą min. ICAO lev.4
• Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR(A)

Przebieg szkolenia:

• Samolot – łączny czas programu: 15h
• Symulator – łączny czas programu: 40h
• Łącznie 55h

 

2. Szkolenie dla posiadacza licencji CPL(A) do IR/ME

Wymagania wstępne: 

• Licencja CPL(A) z ważnym uprawnieniem MEP(L)
• Ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie kl. 1
• Potwierdzenie biegłości znajomości języka angielskiego w licencji przed rozpoczęciem Modułu 2 lub pozytywny wynik kontroli umiejętność stosowania języka angielskiego potwierdzony przez osobę posiadającą min. ICAO lev.4
• Zaświadczenie/raport zdanych egzaminów w ULC z ATPL(A)/IR(A)

Przebieg szkolenia:

• Samolot – łączny czas programu: 10h
• Symulator – łączny czas programu: 35h
• Łącznie 45h

Co jeszcze warto widzieć na temat uprawnienia IR(A) SE/ME?
  • Uprawnienie IR SE oraz IR ME są zwolnione z podatku VAT 23%.

Projekt bez tytułu-6.png
Jakie umiejętności zdobędę przechodząc szkolenie do uprawnienia IR(A) SE/ME?

Zdobycie uprawnień do lotów według wskazań przyrządów ma wiele zalet, poza najbardziej oczywistą korzyścią, jaką jest możliwość latania w warunkach pogodowych poniżej minimów VFR.

Poprawisz swoje umiejętności komunikacyjne

Kiedy lecisz wysoko w chmurach, musisz polegać na ATC, aby zapewnić Ci bezpieczeństwo, dlatego skuteczna komunikacja radiowa jest kluczowym aspektem lotów IFR. Latanie IFR wymaga zrozumienia szybkich instrukcji kontrolera oraz szybkiego i wyraźnego odczytywania zezwoleń. Przyzwyczajenie się do połączeń radiowych IFR może zająć trochę czasu, ale przy odrobinie praktyki staniesz się bardziej pewnym siebie praktykiem.

Anulowana mniejsza liczba lotów

W lotach VFR latanie jest ograniczone do dni bezchmurnych . Wielokrotnie lot według wskazań przyrządów pozwala na dokończenie podróży, które w przeciwnym razie mogłyby zostać odwołane z powodu niesprzyjającej pogody. Mając większą swobodę latania przez chmury i trudną przestrzeń powietrzną, anulujesz mniej podróży i rozpoczniesz swoje latanie na nowe, ekscytujące możliwości.

Zostań lepszym, bezpieczniejszym pilotem

Nie ma wątpliwości, że uzyskanie uprawnień do przyrządów to świetny sposób na doskonalenie umiejętności pilota. Jeśli przypadkowo wlecisz do IMC (Instrument Meteorogical Conditions), będziesz w stanie wykorzystać swoje umiejętności, aby bezpiecznie wyjść z potencjalnie niebezpiecznej sytuacji. Nawet jeśli pogoda jest na granicy VFR, możesz rozważyć przejście na lot IFR, aby zmniejszyć ryzyko dezorientacji przestrzennej lub niekontrolowanego lotu w kierunku ziemi.

Dzięki lepszemu zrozumieniu swoich instrumentów będziesz w stanie lepiej kontrolować samolot i poprawić swoją zdolność do dokładnego utrzymywania wysokości, prędkości i kursu. Umiejętności te można również wykorzystać podczas latania VFR.

Jaki jest koszt szkolenia do uprawnienia IR (A) SE/ME?
Cena szkolenia uzależniona jest od aktualnie posiadanych licencji i uprawnień uczestnika szkolenia. W celu zapoznania się z ofertą prosimy o kontakt telefoniczny, mailowy lub o skorzystania z formularza kontaktowego. Szkolenie można również wykupić, korzystając z atrakcyjnego pakietu cenowego razem ze szkoleniem MEP(L) oraz IR/ME. W tym przypadku stosujemy skrót do szkolenia IR/ME. Koszt całego pakietu to 62 700 PLN netto.
bottom of page